Sunday, September 25, 2011

Hargailah Ibu Selagi Hayatnya Ada...

Mode ketika entry ditaip : Hiba, sedih...nak nanges!!!

Anak merupakan permata yang sangat indah bagi setiap pasangan suami isteri yang SAH... Setiap perkahwinan mesti mengimpikan dianugerahkan dgn cahaya mata. Seburuk atau secacat mana pon, ibu tetap syg pada anak tu <entry ni fokus kat ibu sj okehhh>. Yalah kan...nak bawak perut 9 bulan tu bkn senang... Kalau ibu tu kejam dh lama dia gugurkan ank tu kan... Susah mana pon, ibu tetap akan jaga anak tu...

Tapi bagi anak, bila ibu tu dah tua, x larat, sakit, terlantar kat atas katil...ada anak tu nak jaga?? Kalau ada anak yang bertanggungjawab, Alhamdulillahhhh~ Tapi kalau dapat anak yg x kenang budi macam mana? Itu yang dirunsingkan setiap ibubapa. 

Dengan kes yang terjadi hari ni, aku tengok ramai anak2 zaman sekarang hilang hormat pada ibubapa mereka sendiri...suka2 hati bahasakan diri "aku" terhadap mak sendiri!! Aku cukup pantang orang yg x reti hormat dgn org tua-tua..rasa mcm nak pegi tajang muka dia je...nseb bek kaki x sampai..ngeee~~

Aku sedih sangat tadi tengok seorang anak, mengaku dirinya anak haram dihadapan ibunya sendiri...Alangkah hibanya aku mendengar ayat dari anak perempuan itu... Doaku buat si anak itu, janganlah kau bersikap sedemikian pada akan datang, insaflah dan cubalah berbakti utk kedua orang tuamu..bertaubatlah~ Aku doakan yang terbaik buatmu dan semoga mendapat keredhaan Allah.





p/s: mak aku x bagi ak tengok bini2ku gangster td...huhuhu~ naseb baik ai x degil u...kalau x, agak2nya apa jadi kalu aku p gak td??


No comments:

Post a Comment