Tuesday, April 5, 2011

Terapi Elektrostatik

Ini adalah susulan dari cite slipped disc ritu..

Apa terapi elektrostatik tu? Ia merupakan satu kaedah di mana menggunakan getaran dari mesin untuk melancarkan sistem saraf dalam badan. La ni banyak company dah wat keluar produk ni... Aku dah start guna produk ni dah nak dekat dua bulan.. Ada la perubahan sikit, benda2 camni x leh kalut...ya la, kalau orang tu dah sakit 10 tahun x kan p sekali dah nak hilang idak...benda ni memerlukan kesabaran dan x putus asa... Rawatan terapi ni senang saja. Duk atas kerusi <dah di lapik dengan sarung mesin tersebut>, on mesin..tu je! Leh la nak baca buku ka..menjahit ka..

Now aku nak cite produk yang aku guna tu.. Jinho Movas nama dia..<aku x beli mesin ni, tapi g wat kat centre dia, FREE okeh!> JINHO MOVAS adalah satu-satunya mesin terapi elektrostatik yang menawarkan fungsi OVA dan rawatan 100% ion negatif di pasaran. JINHO MOVAS juga merupakan mesin terapi elektrostatik 100% diperbuat dan diimport dari Jepun. Ia dianugerahi sijil-sijil pengesahan daripada pelbagai institusi penyelidikan kesihatan. 

Ni ada 4 functions utama dia:

i) Membersihkan Darah
Orang yang sihat mempunyai darah bersifat alkali (di antara nilai PH 7.35-7.45). Semasa darah bertukar menjadi asidik, pengaliran darah akan kurang lancar dan sesetengah tindak balas biokimia dalam badan tidak dapat menjalankan fungsi dengan sempurna. Dengan menggunakan JINHO MOVAS dalam jangka masa panjang, darah akan beransur-ansur bertukar balik ke sifat alkali. Seterusnya meningkatkan aliran darah dan menjaga kestabilan tindak balas biokimia pada badan manusia.

ii) Meningkatkan Sistem Keimunan
Immunoglobulin (Ig) adalah salah satu jenis antibodi semulajadi yang dapat menahan jangkitan penyakit. JINHO MOVAS dapat menambahkan bilangan immunoglobulin (Ig) dalam darah kita. Secara tidak langsung meningkatkan sistem keimunan badan.

iii) Mengaktifkan Sel Badan
JINHO MOVAS berupaya menjana 50 getaran per saat. Ini bermakna sel-sel badan dapat menerima rangsangan 50 kali dalam satu saat. Fungsi ini boleh membantu meningkatkan vitalitas dan ketelapan sel badan serta memperbaiki metabolisme badan.

iv) Menyelaraskan Sistem Saraf
Sistem saraf autonomik merupakan sistem saraf pada badan manusia di mana fungsi-fungsinya berlaku tanpa dikawal. Ketika manusia berada di bawah tekanan, fungsi yang berkaitan dengan sistem saraf autonomik akan mengalami gangguan. Akibatnya susah tidur, sembelit, kerap kencing, palpitasi (denyutan jantung tidak teratur atau menjadi laju), penyakit sistem pencernaan dan sebagainya akan berlaku. Menerusi penggunaan JINHO MOVAS, saraf autonomik dapat diselaraskan sehingga ke tahap keseimbangan dan kesihatan badan manusia.




Ni la mesin JINHO MOVAS


Spesifikasi Produk

Nama ProdukMesin Terapi Elektrostatik, EPR-03
Frekuensi50Hz
Voltan220V
Penggunaan kuasa elektrik15W
Berat10kg (mesin)
Dimensitinggi 315 x lebar 400 x panjang 225mm
Keupayaan voltanyang dikeluarkan
kusyen 
elektrostatik
peratusan kandungan ion negatif: -50/-75/-100%
keupayaan voltan: 9000/6000/3000/800V
program: A/B/C/D
pen elektrikperatusan kandungan ion negatif: -50/-75/-100% 
keupayaan voltan: 1500/800V
Pemasavoltan tinggi (3000V, 6000V, 9000V) : 60 minit
voltan rendah (800V): 8 jam
rawatan setempat: 15 minit
Kemudahan keselamatanfungsi pemasa, fungsi anti kebocoran elektrik, fungsi menjimatkan elektrik,
fungsi litar keselamatan







p/s: aku x mampu beli mesin ni...hihihi~ RM17,000++

5 comments:

  1. 1 family sy menggunakan mesin nie dan mmg berkesan darah tinggi n kencing manis mak saya berkurang.mmg sangat berkesan. Malah mak saya telah pun membeli mesin tersebut dan menjadi kegunaan kami sekeluarga di samping membuat bisness dengan mesin tersebut

    ReplyDelete
  2. paling mujarab kepada pesakit asma, ini telah terbukti krn mak dan adik sy adalah pesakit asma yang sllu mengguna gas pam dan ubat. mak dan adik saya telah menggunakan selama 2 minggu dan terus hilang penyakit asma tersebut, darah tinggi,kencing manis normal.mak sy telah mengguna selama 8bln scra percuma di centre sg ptni,kdh. kini mak sy telah membeli sebiji mesin jinho sendiri utk kegunaan sekeluarga.

    ReplyDelete
  3. skema nye bahasa..:)

    ReplyDelete
  4. sy ada 1 mesin ni.. nk letgo.. arwah ibu beli.. now dia dah takde.. takde spe pkai.. condition 9.9/10.. beminat wasap 0196540398.. harga boleh nego

    ReplyDelete
  5. Salam.. sy ada sebiji mesin Jinho Movas EPR 03 condition 9.8/10 utk dijual. Sy tk gunakan nya, 0165219837

    ReplyDelete