Friday, April 29, 2011

Nasihat

Ramai kawan-kawan aku yang dah kawen... Alhamdulillah~ Jodoh depa dah sampai... Aku? Entah la... Berdoa je la.. Tetiba cakap pasal kawen..Gedix nak kawen ke? Hihihi... :P


Entry ni juz nak bagitau ape yang kite perlu kongsikan dalam facebook.. Aku tengok rata2 kawan aku yang dah kawen, sume pakat duk hupdate ngan encik hubby mereka.. Bagus, bahagia je bila org len baca.... Tapi masalahnya, semua apa yang dibuat dengan suaminya diberitahu.. Ni bukan jeles, ceq nak habaq ja... Contoh ayat yang tak perlu bagitau..

Encik Hubby pegi keje, tinggal la aku sorang2...

Cian die kan? dok sorang2..Hahaha...Dalam fb ni, kita x leh percaya sangat..kadangkala kita x perasaan kita p approve orang yang kita tak kenal. Bayangkan la, bila orang jahat baca status ni.. and amek kesempatan, p umah dia di kala keseorangan dengan niat merompak mahupon yang lain2... Nauzubillah... Mintak simpang la ye~


Lagi satu benda yang bleh mengundang penjahat2 ni adalah apabila kita mengupload gambar2 setiap pelusuk rumah kita... Penjahat yang licik akan memerhati setiap inci gambar tu dan akan membuat research macam mana nak pecah masuk umah orang tu.. Tambah2 rumah yang besaq2, banyak benda yang dia leh kebas akan jadi sasaran dia.. Benda nak jadi kita x tau. So, better kita berwaspada la ye..


Yang dok kapel2 lak... kalau salah sorang wat salah kat fb jugak yang dia nak mintak maaf...


Kanda, dinda mintak maaf ye..x sengaje, sori taooo...janji x wat lagi!

Ewwww!! gediks semacam je... tao la buat salah, cara len ada..call la, x pon sms..klu nak guna fb pon antaq kat inbox dah la...ni abes suma orang tao, x semua orang suka bila baca post kita..Jangan ingat wall aku, aku punya suka la...Kalau hang punya suka, ampa fb ampa berdua dah la.. x yah add orang len.. Kadangkala dengan cara publish post cam tu leh mengeruhkan keadaan lg.. Dah macam Dr. Cinta lak~







Dah la..merepek meraban lak aku ni..ni la padahnya bila hujan, x leh p wat terapi..ngadap natang ni ja... Dengan erti kata lain, saya x salahkan hujan..Aku suka hujan!!








p/s: baik upload and share resepi...macam Cik Mat Gebu



No comments:

Post a Comment