Friday, May 6, 2011

Main Bisik-Bisik..Syhhhhhh~

Sik-sik sapa bisik nak bertunang... Ejekan time kecik2 bila tengok kengkawan dok bisik2~


Masa hari pekerja ritu, family aku wat la lunch together gather... Pakat kutip duit, wat panggang2 a.k.a bbq~ Tengahari tu wat bbq... Maka pada hari ahad yg hening, aku dengan kakak2ku wat misi cari barang2 kat Econsave~ Sampai rm350++ harga barang... Balik dari tu terus pi pasar bisik kat Kuala Muda, Penang...bukan Kedah yeeee...... Ada la aku snap pic 2-3 keping...tapi time ngah beli tu lupa lak nak snap.

Before dat, nak tao ka kenapa panggil pasar bisik? Sebab, pasar ni tepi pantai..tempat orang bawak nek ikan..kira fresh la dari laut.. Time nak beli tu kena bisik perlahan2 ngan nelayan tu, bisik pasal price laaa...Best offer, will win the session~





Nampak tak depa dok men bisik2...tu la cara urusniaga kat sini..pic ni bukan dari cam aku, aku lupa lak nak snap time dok bisik2... 

kredit foto : pinjam sat noo...



Ni baru pic yang aku snap... ni pon sket ja, sbb bru tringat nak snap~




Sebab dah lewat, dah x banyak bot perahu dah... ni depa ngah basuh perahu~



Ni keadaan pasar bisik tu..selalunya depa dok bisik2 kat pantai ja, dekat ngan perahu nelayan tu..


Kalau awal sket..dah tentu sesak ngan orang~ Dapat murah beb! tapi kalau orang luaq depa bagi mahal sket ja.. x dak la mahal mana..naseb bek orang kampung..fuhhh!


Kedai ka apa ni? hahahaa...aku pon sendri takot nak nek kedai tu..takot reban, aku kan mamalia bersaiz xxl..hihi~ Btw laksa dia sedap!! Aku 1st time makan, kakakku banyak kali dah...



Kami beli kat pakcik belakang tu la...pakcik yang dok buka aircond tu la... Sila abaikan makcik baju pepel tu!


Kalau nak tao, cni la tempat kena tsunami tu...perahu depa sepesen ja kan..tu gomen bagi perahu kat suma nelayan yang terlibat ngan tsunami.. sebelah sana tu Kuala Muda Kedah..kalau air surut, leh ja jalan kaki lintas p Kedah..




Nampak tak bumbung yang kat seberang sana tuuuu...tu pasar bisik sebelah Kedah..



Tamat.














p/s: ramai orang luaq mai beli fresh seafood kat cni...jangan lupa parking singgit...




6 comments: