Thursday, May 5, 2011

Bila Saya Besar Nanti

Tajuk entri kali di amek dari siri kartun upin ipin petang tadi..hihi~


Bukan apa, teringat masa kecik2..macam2 teringin nak jadi bila besaq nanti.. Aku dulu kecik2 nak jadi doktor. Sebab? Xdak sebab... hahaha.. Tapi kan, aku suka tanya anak2 buah aku, anak jiran aku..bila besaq nanti nk jadi apa? Inilah jawapan mereka:

Muhd Arif: Kami nak bawak mesin padi bila besaq nanti.nak jadi macam pak cik.. Katanya, nampak hebat kalau leh bawak mesin padi...

Lepas beberapa tahun tanya lagi...kali ni mak dia plak tanya~ Jawapan: Kami nak jadi polis... Sebab: Gaji banyak, nak tolong mak. Alhamdulillah.. Tapi kak aku lak p kata, nanti kalau adik jadi polis..mak tinggal sorang2 kat umah..X kesian ka?<anak tunggal> So, dia pon kata.. kami bawak mak sekali..Kak aku balas, nanti bini adik x suka bawak mak dok skali.. Jawapan paling best dia bagi, kami boh penampaq dia kalau dia dok marah2 mak.. Hahahaa~


Muhd Syafiq: Kami nak jadi tukang mesin rumput.. Sebab apa tao dak, dia suka mesin rumput luaq umah guna penyapu..siap ngan costume lagi..cermin mata hitam, kasut but.. Hahaha...


Budak2 ni, dia suka nak jadi apa yang dia tengok best... Even keja tu x menjamin masa depan, yang penting kepuasan! Bukan depa reti pikiaq lagi... Aku? dulu kecik2 macam2 nak jadi.. sekarang apa cita2 aku pon x tao la..yang tao nak keja yang ada related ngan stadi dlu~








No comments:

Post a Comment