Wednesday, May 25, 2011

Adha Ku Kay Syah

Masa hari guru ritu aku teringat kat kawan aku sorang ni..Lelaki. Dia ngah stadi lagi kat ipta and amek education. Kire bakal cikgu laaa.... Bagus la~ Tapiii... aku x tahan ngan dia punya mulut longkang. Ades laaa... Sebagai bakal cikgu ni dia punya pemikiran x leh la narrow sangat.. Cite die camni.............

Aku ni dulu suka share link kalau ada keja kosong ngan gov kat fb. Sekali ritu kpli keluaq, so aku share je la.... Dia dengan poyonye komen post aku.. Katanyaaaa, kenapa la gov ni buka kpli, sedangkan graduate degree pendidikan ramai? Aku pon reply la kata, at least benda ni leh jadikan platform aku nak jadi warga pendidik. Dengan angkuh dia kata, ke xde keje sangat sampai nak apply cikgu.. Wah2, lancang mulut dia... Aku kata la, memang aku minat jadi cikgu dari dulu lagi, nak macam mana masa apply untuk degree ritu x dapat education. So, ni la masanyaaaaa...... Pastu dia kata, x puas hati gov wat macam ni.. depa stadi 3 tahun baru leh jadi cikgu. Tapi orang len apply kpli, kursus setahun then jadi cikgu. Ape ke bengap dia ni, aku pon stadi 3 tahun nak dapat degree, pastu kalau amek kpli setahun jadi la 4 tahun. Lebih dari hang la weyyhhh!!! Susah la orang macam ni, asyik tak puas hati... Dok lama lepas tu, aku baru perasan dia block aku!!! Hahahaaa.... Adha ku kay syah?? Dia mai cari masalah sendiri, dia lak yang block aku.. Adesss...

Lepas bape bulan, aku terjumpa blog dia... Dalam blog dia, dia bagitau yang dia bangga masuk U. Aku pon bangga.. tapi biasa2 je la.. Dia wat part time kedai fotostat, ade customer tu marah2 dia, kte x reti wat keje la..ape la... Sampai la customer tu tau dia tu budak U. Terus brother tu respect dia. Siap dia kata, baru tau aku sapa, ingat aku bodo, respect sket yang aku ni student U... Setakat budak U nak bangga sampai macam tu? Peliss laaa.... orang respect budi bahasa, bonus je education tu... Tapi kalau bodo sombong memang orang benci~

Entah laaaa.... Bia je la kat dia~ malas aku nak layan kawan yang macam ni. Masa zaman skola baik bukan main.. Dah masuk U ni terus berubah. Kenapa bah kau berubah?? Aku doakan yang terbaik la untuk dia... Mak pesan x baik musuh2 ngan orang. Sayang mak!!



p/s: Jangan ada benci....

No comments:

Post a Comment