Tuesday, May 24, 2011

Hujung Batu Ada Apa?

Hari ni p workshop Ah Hong kat Bagan Dalam. Ah Hong ni kira pomen tetap 1 family aku la... Gear cermin keta rosak. Ini menyusahkan aku walaupon tu keta kak aku! Ya laaa....bangun pagi2 buta p antaq dia keja kat Bukit Minyak...dah la jauh, selalu jem.. Kena la antaq dia, tingkap depan blah kiri x leh tutup..terpelehong luas bukan main. Rasa macam nak sua muka ja nak bagi kena angin.. Macam budak2..Hihi~

Before g antaq keta kat Ah Hong, mesti akak aku akan call dulu then bagitau apa yang rosak.. So, set la appointment... Ok, td pukul 9.15am sampai kat workshop Ah Hong..Kak aku bawak masuk keta kat dalam, x sempat kak aku tutup enjin, dia dah buka pintu nak tengok cermin.. Sepatah haram mahupun halal dia x cakap apa pun. Terus ngan keja dia.. Pekerja berwawasan!! Tu 1 family suka antaq kat workshop dia..

Okehh! Entri kali ni bukan nak cite pasal Ah Hong..tapi nak cite aku makan apa lepas balik dari repair keta laaa...~ Hujung jalan workshop Ah Hong ada satu restoran. Nama dia Restoran Nelayan Hujung Batu. Aku and kak Nani aku ni 1st time makan kat cni tapi Kak Tinot aku banyak  kali dah. Dia kata sedap and murah. So, kena cuba la.....

Ni menu pilihan aku
  • Nasi putih
  • Daging masak kicap
  • Telur masin
  • Kerabu mangga
  • Sayur bendi
  • Timun dan belacan
Ni pilihan kakak aku plak
  • Nasi putih
  • Ikan bawal goreng <agak besaq gak, kalau slalu mak aku beli ikan bawal mentah besaq tu slalu dlm RM6>
  • Kerabu mangga
  • Sayur bendi
Coba teka brapa harga semua tu?? Jeng3.... semua RM9.50 only!! Bapak murah... Tak sia-sia try. Makanya lepas makan, beli la nasi bungkus untuk Kak Tinot aku lak n antaq kat opis dia...Kat mak aku, bungkus la lauk2 saja...

By the way, restoran ni start buka dari kul 10.30 pagi. Sampai kul berapa aku x tau..yang penting time tengahari akan penuhhhhhhhhhh... Tempat duduk dia sangat banyak.





p/s: nak g lagi la pasni...

No comments:

Post a Comment